DEVICE
Koncept, choreografia: Marcin Motyl
Muzyka: Emptyset Interstice / Collapse
Inspiracją do stworzenia DEVICE jest obserwacja codziennych zachowań przechodniów i życia toczącego się przy wielkomiejskich ulicach. To próba odpowiedzi na pytanie czy jedno urządzenie może spowodować w nas jakąś zmianę? Czy może wzbudzić w nas jakieś uczucie? Czy może sprowokować inny bieg wydarzeń w naszym myśleniu i odczuwaniu? Początkowo naturalne i codzienne zachowanie, zmienia się po chwili w pewne odchylenia- nietypowe i zaskakujące odruchy, kolokwialnie nazywane „przyruchami”, które wymykają się naszej kontroli i działają poza naszą świadomością.
Koncept, choreografia: Marcin Motyl
Muzyka: Paul Tinsley
Konsultacja: Karolina Wyrwal
Podziękowania: Kata Kwiatkowska, Pierre Renard i Troels Primdahl
“TEN” w języku polskim to zaimek wskazujący, rodzaj męski stosowany w liczbie pojedynczej do wskazania kogoś lub czegoś. ‚TEN’ w języku angielskim to liczba naturalna określająca konkretną ilość. SOLO TEN to ukazanie pierwszych prób ingerencji inżynierii genetycznej w ciało człowieka. Nowa wersja wykorzystuje możliwości ruchowe i potencjał swojej wyobraźni do ukazania nas samych w niedalekiej przyszłości. Praca SOLO TEN powstała w ramach the movement resiedence w Trauma Bar und Kino w Berlinie 2021
Marcin Motyl to niezależny tancerz, choreograf i performer. Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie w latach 2011-2017 pracował w Polskim Teatrze Tańca. Do tej pory miał okazję współpracować z takimi twórcami jak: Ohad Naharin, Jo Strømgren, Veronika Raz, Ewa Wycichowska, Mariusz Treliński, Urszula Bernat- Jałocha, Iwona Pasińska i wiele innych. Nieustannie zdobywa doświadczenie, biorąc udział w licznych zagranicznych projektach i warsztatach prowadzonych przez takich twórców czy pedagogów jak: Franck Chartier, Gabriela Carrizo, Yuval Pick, Sjoerd Vreugdenhil, Yoshifumi Inao, Henrik Kaalund, Yi-Chun Liu, Stian Danielsen, Shi Pratt. Marcin pracuje dziś nad własną metodą pracy twórczej, kształtując jednocześnie swoisty język ruchu. Mając na celu stworzenie indywidualistycznego podejścia do choreografii, korzysta ze swojego profesjonalnego wykształcenia oraz doświadczenia, łącząc je z szeroko pojętym pojęciem abstrakcji i swoimi zainteresowaniami ludzkim umysłem.