Pomysł: Jakub Truszkowski
Choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska i Jakub Truszkowski
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańsk. Specjalne podziękowania dla Gdańskiego Archipelagu Kultury, Winda oraz dla Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska
Posługując się schematami i stereotypami, które ułatwiają i usprawniają nam porządkowanie świata i rozumienie go, przyjmując za prawdę pewne pojęcia lub idee, pozostawiamy je na swoim miejscu, gdzie pełnią swoje funkcje. Rzadko zastanawiamy się nad ich trafnością i pochodzeniem. Sporadycznie próbujemy zrewidować nasz stosunek do nich. Świat symboli i przekonań zastępuje nam w ten sposób rzeczywistość. Inspirowani tym nurtem przemyśleń, pragniemy w swojej pracy przyjrzeć się temu “rytmowi życia” poddanemu niewidocznej dla nas sile, określonej przez Schopenhauera jako wola. Nasze, często niezrozumiałe dla nas samych dążenia, racjonalizujemy ubierając je w znaczenia i symbole. Nadajemy im sens, który tłumaczy nam ten nieustający cykl. Chcemy wprowadzić widza w stan sprzecznych ze sobą doznań i przeżyć gdzieś na pogranicze między jednym punktem odniesienia a drugim, w miejsce, w którym zakwestionuje i porzuci na chwilę swoje schematy postrzegania i kryteria oceny, by w ten sposób skłonić go do kontemplacji nad tym, jak postrzega świat, jak dzieli otoczenie, według jakich przekonań i uwarunkowań.
Jakub Truszkowski – Rozpoczął swoją edukację taneczną w 1987 r. w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku, którą ukończył dyplomem w 1996 r. W 1996 r. rozpoczął studia w szkole tańca współczesnego PARTS, Anny Teresy de Keersmaeker w Brukseli, którą ukończył w 1999 r.Od roku 2000 współpracuje z zespolem tańca współczesnego Rosas pod kierownictwem Anny Teresy de Keersmaeker. Uczestniczył w tworzeniu i występował w spektaklach: In Real Time, Rain, April Me, Repertory Evening XX, Bitches Brew/ Tacoma Narrows i Kassandra, Drumming, Mozart/Concert Arias, Grosse Fuge i Mikrokosmos oraz The Six Brandenburg Concertos W 2008 rozpoczął współpracę z zespołem Les Ballets C de la B pod kierownictwem Alan’a Platel’a, gdzie występował w przedstawieniach Import / Export i Ashes. W latach 2013 – 2015 pełnił funkcję koordynatora programu nauczania w szkole PARTS. Regularnie prowadzi warsztaty m.in. w De Theaterschool / Amsterdam, The Folkwang University of the Arts / Essen, Springboard / Montreal oraz Rosas dance company. Od roku 2011 odpowiedzialny za inscenizacje repertuaru ROSAS miał okazję wielokrotnie współpracować z zespołami Opera National de Lyon, Opera National de Paris , The Gothemburg Opera, oraz Companhia Nacional de Bailado. W 2019 jako asystent choreografa brał udział w tworzeniu “West Side Story” w reżyserii Ivo van Hove na Broadwayu. Jako choreograf stworzył m.in. Solo For The Projector, ImSo, Bodyscapes, Identity Crisis, Wanderlust, Memory Reset, White Noise oraz Dzisiaj, Wszystko.
Katarzyna Chmielewska – założycielka i dyrektor artystyczna Teatru Dada, choreografka, tancerka, nauczycielka tańca; laureatka nagród Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego za całokształt dorobku i wybitne osiągnięcia artystyczne. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (1993); studiowała taniec współczesny w P.A.R.T.S. w Brukseli (1997-98). Od 1993 współtworzy wraz z Leszkiem Bzdylem Teatr Dada von Bzdülöw; od 2008 reprezentowany przez Stowarzyszenie „Teatr Dada von Bzdülöw” i od 2009 związany z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, gdzie regularnie tworzy i prezentuje swoje spektakle. Działając od początku jako kolektyw twórczy stworzyli dotąd blisko 50 przedstawień, współpracując na stałe z kilkunastoma artystami z Polski, Europy i ze świata. W Teatrze Dada w ramach swej pracy artystycznej prowadzi lekcje z techniki tańca współczesnego i improwizacji, realizuje autorskie choreografie m.in. Karnacja (2007), Fruu (2011), Why don’t you like sadness? (2016) oraz współtworzy choreografię, reżyserię i występuje w większości przedstawień m.in. Magnolia (2003), Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (2004), Eden (2006), Faktor T (2008), Czerwona Trawa (2009), Caffe latte (2009), Le Sacre (2010), Duety Nieistniejące (2011), Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś (2013), Intro (2015), Dzisiaj, Wszystko (2017), Koniec Wielkiej Wojny (2019). Regularnie współpracuje też jako choreograf z innymi reżyserami w Polsce przy realizacji licznych spektakli w teatrach dramatycznych. Jedna z czterech założycielek Fundacji “Polka dot” w Gdańsku (2018), powołanej jako ciało myślące o tańcu, do działań w kulturze i sztuce. W 2019 we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca współorganizowała w Gdańsku Polską Platformę Tańca, czyli przegląd istotnych produkcji tanecznych wyłanianych co dwa lata w trybie konkursowym. Jedna z jurorek ogólnopolskiego przeglądu “The Best Off 2019”, konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego, zainicjowanego przez Fundację “Teatr Nie-Taki” z Wrocławia. Uczestniczy również w międzynarodowych projektach i warsztatach.