Iwona Olszowska, Paweł Konior – “Transition”

Category
2022

15.05.2022  /  19.00

Instytut im. Jerzego Grotowskiego /  Studio na Grobli

Iwona Olszowska, Paweł Konior  – “Transition”

 

Koncepcja: Iwona Olszowska 

Struktura: Iwona Olszowska, Paweł Konior

Improwizacja: Iwona Olszowska Paweł Konior. 

Muzyka samplowana na żywo: Marcin Janus

 

Stan przejścia… zmiany… reakcji… Rezonowanie… Sfera trwania… przemiany… podążanie ciała i umysłu Bycie w przestrzeni fal, ich różnorodności, wzajemnego oddziaływania Podróż w nastrój, ocean przestrzeni, jonosferę… trans – obecność – wibracja Usiąść przed podrożą Zanurzyć się… dotrzeć plus minus do… Improwizacja strukturalna oparta o proces Body Mind Centering.

 

Premiera odbyła się 16 października 2021 CU Festiwal w Komuna Warszawa Spektakl zrealizowany na zaproszenie i produkcyjne wsparcie produkcyjne Fundacji Ciało Umysł 20 edycja.

Iwona Olszowska – tancerka, choreografka, pedagog tańca współczesnego. Posiada certyfikat Somatic Movement Educator wg metody Body-Mind Centering®. Stworzyła własny styl taneczny – spiral flow dynamic. Współzałożycielka i kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia EST (od 1989 roku). Współpracowała m.in. z Polskim Teatrem Tańca, Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską, Martą Pietruszką, Magdaleną Przybysz, Jackiem Owczarkiem, Anną Haracz, Natalią Iwaniec, Liz Lerman, Risą Jaroslow, Maidy Withers, Pierrem Deloche, Michaelem Schumacherem. Stypendystka Fundacji Batorego i programu ArtsLink w Nowym Jorku.
 


Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance, swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii, Belgii i Polsce z takimi choreografami jak: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Mor Shani, Rita Vilhena, T.r.a.s.h Company, Ugo Dehaes, Tomasz Wygoda, Iwona Olszowska. Jako performera interesuje go odkrywanie nowych przestrzeni w tańcu oraz nowatorskie podejście do dawnych form ruchu. Taniec postrzega jako studium ludzkiej duszy. Ruch, który go interesuje, jest organiczny, bazuje na emocjach, pogłębia czucie i świadomość ciała.

Dofinansowano z budżetu  Miasta Wrocławia, z Fundacji Polsko – Niemieckiej  oraz dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego  pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca .