W “An Attendee” publiczność jest zaproszona do skupienia się na szczegółach przestrzeni, spotkania rozwijające się w czasie dzięki subtelnemu i niepewnemu podejście. Małe bodźce otwierają się na większe krajobrazy i pytania, emocjonalnie i energetycznie naładowane. Performerka znajduje się w towarzystwie zestawu obiektów. Po spotkaniu przekształcają się one w rzeczy, przedmioty, w mikro narracje i lokalizacje szkicujące miejsce pamięci, straty i nadziei, gdzie wiele głosów dzieli się swoimi relacjami. W miarę jak performerka porusza się wraz z nimi, wyłania się precyzyjne, miękkie i skoncentrowane ciało, które stara się uczestniczyć w tych historiach zamkniętych w środowisku. Środowisku nieuniknionych informacji dzielonych w zbiorowej pamięci. Praktyka, którą ta praca wysuwa na pierwszy plan, stara się nalegać na możliwość pozostania w zepsutym świecie, który nie próbuje ani naprawić, ani uniknąć swojego stanu rzeczy, lecz objąć go z delikatnością i troską, zmartwionym, ale uważnym. Widz jest zaproszony do przyłączenia się i odpoczynku w tej przestrzeni, bez domagania się odpowiedzi, osądu, czy rozgrzeszenia. Przyglądając się filozofii ekologicznej i niepewności środowiska naturalnego, Antonia Steffens bada na nowo, co pojęcie “środowiska” może oznaczać w sztucznej i teatralnej przestrzeni. W swojej praktyce odwołuje się do kontekstu sztuk wizualnych i balansuje na linii między dwiema różnymi tradycjami mediacji, między spektaklem a instalacją, teatrem a martwą naturą/wystawą. Wrażliwa na zachodnią tradycję artystyczną, Steffens imituje “przestrzeń galeryjną”, aby na pierwszy plan wysunąć siłę rzeczy, obiektów i ponadludzkiej rzeczywistości, nie lekceważąc złożonych relacji wyłaniających się z ludzkich i nie-ludzkich interakcji. Tutaj wykorzystuje performance i teatr z naciskiem na ruch, aby pozwolić tym rzeczom otworzyć się, stworzyć tajemnicę i dyskurs, objąć prowadzenie opowieści i zakwestionować ludzkie ciało w ich układzie i spotkaniu.